onsdag 29. juli 2009

Endelig! - Finally!





Etter å ha brukt utrolig lang tid, kan jeg vise frem jakken jeg har designet selv. Det har blitt mye prøving og feiling og jeg har rekket opp maaange meter med garn. Men nå er den endelig ferdig, og jeg kan vise den frem. Egentlig var dette utfordring til meg selv, hvor jeg ville se om jeg faktisk var i stand til å designe noe selv utover helt plaine luer og votter. Jeg har da tross alt strikket i ganske mange år... Nå kunne jeg tenke meg å legge ut oppskriften (foreløbig kun på norsk), gratis eller for salg...har ikke bestemt meg helt ennå. Det var ganske mye jobb i grunnen. Men jeg må nok få noen til å prøvestrikke den først, så om noen føler seg kallet, er det bare å si i fra :-) Jeg har riktignok ikke fått skrevet ned hele mønsteret ennå. Noe er bare på diagram (er det det det heter ?) ennå. Hadde tenkt å skrive ned omgang for omgang. Det hadde vært morsomt å se om noen faktisk var interresert :-)

********
After using a very long time, I can show of my own design. It's been a lot of trying and error and I have frogged many meters of yarn, just to start over. But now it's finally done! This was actually a challenge i made for myself. I wanted to se if I was able to design something more advanced that plain hats and mittens. Afterall, I have been knitting for many years. I would like to post the pattern, but I need it to be test knittet first. (it is only in norwegian for the time beeing) If anyone feel they would give it a try, can just contact me :-) I am not totally done with writing the pattern. Some stuff are still only on charts, and I would like to write down row by row where there is lace. It would be fun to see if someone would be interested :-)







2 kommentarer:

  1. Jakken er kjempesøt! Hvis den er strikket ovenfra og ned kan jeg godt tenke meg å prøvestrikke - jeg er allergisk mot nedenfra-opp for øyeblikket.... Bare gi meg et lite hint :)

    SvarSlett
  2. Det bør gå ann å strikke ovenfra og ned, men mønsteret er skrevet nedenfra og opp. Vel, neste hele mønsteret. Jeg gikk litt lei...og så har det vært sommerferie med reising og folk på besøk. Men jeg nå skal jeg ta meg sammen :-) - skal bare stikke litt på cirkeltrøya først ;-) Det hadde vært supert om du ville prøvestrikke den! ...men det er et par ting jeg lurer på å endre...

    SvarSlett