mandag 14. desember 2009

Blå tøfler - Blue slippers


Jeg ble inspirert til å lage disse etter å ha besøkt bloggen til Mirrevirre og sett hennes ballerinatøffler. Hun har lagt ut oppskriften her. Jeg brukte garn fra moren min sitt garnlager, men pappa'n var ikke spesielt imponert over fargen. Da må jeg vel ut å kjøpe litt mere garn - uff, så synd... (he he).
******************
I was inspired by Mirrevirre's blog and desided to try out her ballerinaslippes. The pattern is in Norwegian and is postetd here. My husband was not impressed with the color. I guess I have to buy more yarn - what a shame.... (he he)






Jeg festet knappen med elastisk sytråd. Dessuten tredde jeg i elastisk sytråd bak på hælen, slik at de ikke skal falle av med det samme.
***********
I used elastic sewing thread for the button. I also used it at the back of the heal, so that they don't fall off.

For å får ett litt mere jentete utrykk satte jeg på en blomst :-)
*************
I added a flower to make them more girly :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar