mandag 26. oktober 2009

Fish Hat - [dead or alive]- this one is alive - Fiskehat







Denne har vært ferdig en stund. Det har vært travle dager med mange foreldremøter, foreldreskole, konferansetimer. Jeg får takke meg selv, når jeg absolutt skulle ha så mange barn ;-)  På toppen av det hele har moren min vært litt dårlig. Hun er heldigvis mye bedre nå :-)

- Uansett, jeg viste min sønn denne luaRavelry.com. Han bare måtte ha den! Oppskriften er gratis og publisert på knitty.com. Jeg har brukt gammelt garn fra moren min sitt garn-lager. Jeg er ganske fornøyd med fargene. Det eneste er at lua faktisk er litt for liten for gutten min. Effekten av å bli slukt av en fisk blir litt borte, synes jeg. Jeg synes lua er fantastisk morsom, men jeg tror nok ikke han kommer til å bruke den så mye. (Han får nok ikke lov av faren sin - he he!)

************

This hat has been done for some time now. But I have been very busy with PTA meetings, "parent-school"(We learn how to best teach our children and how to help with the homework - and get to know the other parents better) In addition to that my mom has been sick. But she is much better now :-)
- Anyway, I showed this hat to my son on Ravelry.com, and he just had to have it! The pattern is free and it is published on knitty.com. I have used old yarn from my mother’s old stash. I'm quite happy with the colors. But the hat became a bit to small for my boy. The effect of being swallowed by a fish is not very good, I think. I think the hat is incredible fun, but I don't think he will use it much. (I don't think his father will allow it - he he!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar