lørdag 20. desember 2008

Majas votter og juleforberedelser

Da er vottene til Maja ferdig. Steffen vil ha vanter med hodeskalle. Jeg har sett noen votter med hodeskaller på en blogg som jeg tror jeg skal ta utgangspunkt i. Det blir nok neste prosjekt. Mailen jeg sendte til craft.fo har jeg ikke fått svar på. Dessuten så jeg på web-siden en gang til og fant ut man man kan sende strikeoppskrifter TIL Føroya Heimavirkisfelag, ikke bestille derfra. Men jeg gir meg ikke så lett. Jeg skal mase litt, og sende flere mailer. Men har jeg funnet færøysk garn som heter Sirri.. Jeg synes siden www.sirri.fo var vanskelig å navigere seg frem på, men jeg fant frem til garnet til slutt. Jeg har bestillt tre hesper fra Færøyene, og det ble ikke så fryktelig dyrt. Jeg har sjekket med bestemoren til eldstejenta, og hun har pleid å bruke ett annet garn som heter Snalduna. Hun mener det er mye mykere. Det har jeg prøvd å finne det på nettet, men har ikke lykkes. Hun har tilbudt å kjøpe det og sende det til meg. Da må jeg bare finne ut av hvor tykt jeg vil ha det, og hvilke farver. I mellomtiden prøver jeg å bygge ut bloggen med linker som jeg liker og andre blogger som har gitt meg flere ideer.


Vi venter storinnrykk til jul. Vi blir rundt 14 stykker til bords. Overnattingsgjester blir det også. Så da bør jeg vel egentlig rydde, vaske og handle inn i steden for å starte nye prosjekter. Jeg får se hvor lenge jeg klarer å holde meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar