fredag 26. desember 2008

Julefeiring

Så er julens høydepunkt overstått. Med 14 folk til bords på julaften, pinnekjøtt og akkevitt og mange gaver, er man glad når gaveåpningen er overstått, og det bare er kaffen igjen. Man tenker at dette gikk da over all forventing....helt til et varmntvannsrør går lekk på julaften og spruter ned hele kjøkkenet, og at vannet fosser ned i kjelleren. Det endte med mannfolk i fin dress på alle fire under kjøkkenvasken. Telefon til forsikringsselskapet midt på natten og en rørlegger som bare kunne blokke varmtvannet på kjøkkenet til han fikk riktig deler på mandag. Men vi fikk ordna opp, laget middag dagen etter til 18 personer. Det var hyggelig å kunne kose seg med familie man ikke ser så ofte.
Jeg har ikke holdt meg helt, og begynt på piratvanter til sønnen min. Jeg fikk en bestilling på fra min svigerinne som ville ha ett par til seg selv. Nå er det bare å slappe av resten av ferien og ta livet som det kommer...

2 kommentarer:

  1. "Ta det som det kommer"?!
    Med en gang heter det >:)

    SvarSlett
  2. Tror jeg har hørt "med en gang" noen ganger for mye nå.... :-/

    SvarSlett