mandag 15. desember 2008

Strikking i desember



Barnehagen etterlyste ullvanter til minsten. Det var det første strikkeprosjektet etter mange år med bare lesing av sosialantropologi og psykologi. Jeg ble ikke helt fornøyd. Jeg tror jeg missforsto hvordan jeg skulle legge ut til tommelen. Dessuten ble de litt for løse, synes jeg. Men vesla liker de best. Selbuvottene ville hun ikke vite av, men Pernille likte dem, og de passet akkurat. Oppskriften fant jeg på nettet.



Så "bestillte" eldstejenta en lue. Hun ville ha en i grå og hvit. Så jeg satte i gang med det samme, helt etter eget hode.



....men da jeg var nesten helt ferdig var hun missfornøyd med gråfargen, og syntes at det hvite ikke passet sammen med det mørke gråe. Hun hadde nok sett for seg noe i lysegrått, som kunne passe sammen med selbuvotter. Men jeg har begynt med et par selvkomponerte med en flette. Hun får få noe annent en annen gang...jeg har en bestilling inne fra sønnen min og fra mannen min, og har dessuten tenkt å strikke hals til de to minste.



Her er lua ferdig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar