torsdag 8. januar 2009

Tiden flyr!

Nå er vantene til Steffen ferdig. Jeg har ikke fått blokket dem enda. Nå so de er ferdig ser jeg at jeg ville ha gjort ting anderledes om jeg skulle ha laget dem en gang bl. Begynt på hodeskall tidligere og gjort fingrene mye enklere, isteden for å prøve å speile mønsteret som er under skallen. Men man lærer så lenge man lever. Steffen er i allefall fornøyd, og det er det viktigste. Imellomtiden har jeg beynt på skjerf til de to minste. Jeg tenke jeg skulle prøve å strikke de samtidig, og det har gått greit. Jeg brukte en blanding av mohair og silke fra bånsull, og det har vært deilig å strikke med.

Ellers har jeg mottat garn fra Sirri. Men garnet er mye hardere enn det jeg kunne huske å ha brukt tidligere. Men det kan være at det blir anderledes når det blir vasket. Men nå er jeg ikke sikker på hva jeg skal bruke det til lenger. Jeg tror ikke det egner seg som undertrøyer, men lurer på om jeg skulle strikke noe til meg selv med blondestrikk. Min “ex”svigermor har sendt meg ett annet merke med færøyske garn i tillegg til oppskrifter, så jeg får se hvordan det er. Jeg har tenkt å strikke et færøysk sjal av det. Og så har jeg endelig fått kontakt med http://www.craft.fo/, og mailene har gått flittig frem og tilbake. Majken, som er forkvinne i Føroya Heimavirkisfelag, skal sende meg meg oppskrifter. Det var utrolig snillt! Det hadde jeg aldri forventet meg. Jeg gleder meg til jeg får de færøyske oppskriftene!
Jeg har skjønt at det jeg holder på med nå, er å ta igjen allt det tapte, av praktisk strikk til barna. Jeg tror jeg kan strikke ett dusin sokkepar, luer, skjerf og votter, uten at det hadde blitt for mye. Men jeg har planlagt å begynne på ihvertfall ett koseprosjekt til meg selv. Men som firebarnsmor er det kanskje ikke rart at døgnet har for få timer. Tiden flyr fort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar