tirsdag 20. januar 2009

Det var de jeg fryktet - jeg har havnet på vottekjøret!



Nå er det votter for alle penga! Jeg holder på med et par selbuvotter, maken til de jeg har strikket tidligere, men som ble for små. Og så har jeg strikket to par votter i Rauma Vamsegarn i knall rosa og orange. Det ene parret er helt perfekt, dersom han har slått tommelen sin med en hammer... De fungerer også som en påminnelse om at det er som regel læurt å strikke etter oppskrift... Det er helt utrolig hvor myke og bløte de ble etter toving. Det blir garantert mer strikking av mer vamsegarn heretter. Skjerfene til småjente er ferdig, men det var en pine å få dem ferdig. Det ble rett og slett for kjedelig. En viktig beslutning er tatt om at jeg ikke skal kaste borte dyrebar tid med å strikke, hekle eller gjøre noe som helst annet hobbyrelatert som ikke kan kobles til glede! Jeg har vært og rotet i gamle kasser og poser i kjelleren. Der fant jeg jammen et prosjekt som var halvferdig. Det er en søt, hvit jakke i bommull, i blondestrikk. Det er noe jeg begynte på til eldstejenta da hun var 5 – 6 år. Det har altså ligget i dvale i 13 – 14 år!!!! Nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre med det. Jeg kan faktisk strikke ferdig ermene og det ene forstykket, eller jeg kan rekke det opp og strikke noe annet! Og så fant jeg en løper jeg har vevd i lin. Den trenger bare å få bundet endetrådene og frynser. Det han nok ligget brakk helt siden jeg begynte å studere deltid for noen år tilbake...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar