lørdag 7. februar 2009

Selvstripende sokker :-) – Selfstriping socks :-)



Pernille trenger sokker. Det er godt med sokker når man leker ute i kulda, eller bare å ha på seg når det er gulvkaldt. Jeg så dette garnet da jeg var på husfliden i Drammen. Jeg har sett flere eksempler på sokker, vanter og votter på de på Ravelry av dette garnet, så jeg fikk lyst til å prøve. Jeg strikket to samtidig på to rundpinner. Men stripene ble selvfølgeligjo omvendte da jeg brukte hver ende (innsiden og utsiden) på nøstet ;-) Jeg hadde tenkt å strikke at par til på sammen måten, slik at jeg ville få to par som ser ut som om de hører sammen....men det første parret ble for lite...så da får det bare være.


Pernille needs socks. It’s nice to wear when she is playing outside in the cold, or just wear inside when the floor is cold. I noticed the yarn at Husfliden i Drammen. Iv’e seen several socks, mittens and gloves with this yarn at Ravelry, and wanted to try it out myself. I knitted two at the same time on two cirkular needles. The stripes turned out opposite since I knitted from the inside and the outside of the ball of yarn ;-) I had planned to knit another pair in the same way, just to get two pair that looks like a pair...but the first pair turned out to be rather small....so why bother

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar