søndag 10. januar 2010

Luer - Hats

Disse luene har vært ferdige veldig lenge, men de ble tatt i bruk før jeg rakk å ta bilde. Selbulua er helt lik den jeg har laget tidligere med unntak av duskene. Denne her tre små dusker, eller rettere sagt kuler. De tovet seg under første vask :-)
******************
I finished these hats a long time ago, but I didn't manage to take a picture before they were in use. The Selbu hat is the same as the one I made for Jasleen apart for the pom-poms. This one have three little pom-poms, or balls. The felted the first time I washed it.


Jeg måtte nesten ha med dette bildet med verandaleppe også ;-)
I had to post this sulking face too ;-)


Innsiden av lua er strikket i myk alpakka
The inside is knitted in soft alpaca



Den andre lua ble til etter niese min besøkte oss på nytt i høst. Hun ville så gjerne lære å strikke. Vi satte i gang med hver vår enkel lue som vi strikket samtid, imens jeg guidet henne igjennom prosjektet. Hun var storfornøyd, og grandnevøen min og toåringen min fikk hver sin lue. To fluer i en smekk :-)
***********
The other hat is the result of teaching my niece how to knit after she came to visit in the fall. Both of us started out with each our simple hat, while I guided her through the project. She was very happy when we were done, and my grandnephew and my youngest each ended up with a hat :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar