lørdag 9. januar 2010

Nytt kamera! - New camera!

Så fikk jeg altså et kamera til fødselsdagen min :-) Det er ikke noe avanserte greier, men det er ihvertfall ett speilreflekskamera. Jeg har eksperimentert litt. Det første bildet er tatt med et gammelt digitalkamera, og de andre er tatt med det nye kameraet. Det er ganske stor forskjell! Spesielt på fargene og klarhetene i bildene. Bildene i det forrige innlegget er også tatt med det nye kameraet. Da er det bare å vente på lysere dager, slik at jeg får tatt fine bilder midt i uka også :-)

- Garnet er fra Snældan. Datteren min tok det med seg fra Færøyene forrige uke. Bestemoren hennes hadde handlet for meg, siden jeg hadde kjøpt et par kilo brunost til henne :-)

****************
So I actually got a new camera for my birthday :-) It's a basic SLR camera and I have experimented a little. The first picture I took with my old camera and the other pictures with the new camera. The difference is huge, especially the colors and clarity. The pictures in the last post are from my new camera. Now I just have to wait for the days to get longer, so that I can take nice pictures during weekdays also :-)


- The yarn is from Snældan, and my daughter brought it from the Faroe Islands last week. Her grandmother had been shopping from me, since I had bought her a couple of kilos of brown Norwegian goat cheese :-)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar